Deist Ve Ateistlere Cevaplar

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Hz Aişe'nin , Ayşe R.A. Çocuk Yaşta Evlendi İddia Ve Yalanına Cevaptır

    AlQuran
    AlQuran


    Mesaj Sayısı : 7
    Puan : 19
    Kayıt tarihi : 01/02/17

    Hz Aişe'nin , Ayşe R.A. Çocuk Yaşta Evlendi İddia Ve Yalanına Cevaptır Empty Hz Aişe'nin , Ayşe R.A. Çocuk Yaşta Evlendi İddia Ve Yalanına Cevaptır

    Mesaj tarafından AlQuran C.tesi Tem. 24 2021, 00:35



    Ayşe İle Evlenmiş? Dini Nikah Yapan Hoca 45-50 Yaşlarındaymış Ve 2.Evlilik Yapmış Hanımı Da 18 Yaşındaymış Aklımdan Hiç Çıkmadı Sinir Oldum Diyebilirim Aradaki Yaş Çok Değil Mi? Erkeği Zinadan Korumanın Yolu 2. Evlilik Diyorlar. Peki İslam’a Göre Kadını Zinadan Korumanın Yolu Nedir ? İslam’da Her Şey Erkekler İçin

    El Cevap : Bu Vesile İle Gene Evham Ve Vehimlerden Uzak Objektif Bir  Şekilde ; Hem Coğrafi, Hem Tarihi Hem “Matematik” Hem de Sosyoloji Ve Psikoloji İlimlerinden Faydalanılarak Gerçeğe Ulaşmak Kastı İle Hz Aişe Ve Efendimizin Evliliği Meselesine Baktığımız da Şu Gerçek Güneş Gibi Görülüyor Ki:

    “ O Dönemde “ Batı da Olsun Asyada da Olsun O Günkü Cahiliyye Arap Toplumunda da Erkekler Gibi Kadınlar Da, Hürler Ve Köleler Olmak Üzere İki Sınıftan Meydana Geliyordu. Sosyal Hayatta Bu İki Kadın Sınıfı Arasında Çok Büyük Farklar Bulunmasına Rağmen, Hür Kadınların Konumu -Mekke, Yesrib Ve Taif Gibi Şehirlerin Eşraf Kızları, Toplum İçinde Mevki Sahibi Olsalar Da Erkeklerle Eşit Seviyede Değildi.

    Çoğu Zaman Kızın Rızası Aranmaksızın 5 Babası Ya Da Velisi, Kızın Bu Evliliği İsteyip İstemediğine, Erkeğin Yaşlı Olup Olmadığına Bakmadan Kızı İstediği Erkeğe Verebilirdi.6 Bu Bölgede Kızlar Genellikle 12 Yaşına Basmadan Evlendirilir; Ancak Çocuk Doğurduktan Sonra Aileye Dahil Edilir, Eğer Çocuk Doğurmadan Ölürlerse Kocasına Başsağlığı Dilenmezdi.7 Ehl-İ Kitaba Gelince, Yahudilikte Evliliğin Sahih Olabilmesi İçin Kızların 12, Erkeklerin 13 Yaşında Olmaları Gerekmektedir Ki Bu Yaşlar, Yahudilerde Büluğ Çağına Erme Yaşlarıdır.8 Hıristiyanlarda İse, Evlenme Yaşı Zamana Ve Ülkelere Göre Değişmektedir. Roma Ve Eski Kilise Hukukunda Evlenme Yaşı Kız İçin 12, Erkek İçin 14 İken, Yeni Kilise Hukukunda Kız İçin 14, Erkek İçin 16 Olarak Belirlenmiştir.9 Bizans İmparatoru Yuannis’in 10 Yaşındaki Kızını Orhan Bey’in Oğlu Halil İle Evlendirmesi,10 Farklı Toplum Ve Kültürlerde Tarih Boyunca Kadınların Küçük Yaşta Evlendiğinin Bir Göstergesi Olarak Kabul Edilebilir. Dahası Kadınların Erken Yaşlarda Evlenmesi Sadece Geçmişte, Bazı Toplumlarda Ve Dinlerde Değil, GünüMüzde De Asya’da, Avrupa’da, Özellikle Portekiz Ve İspanya’da, Hatta Birleşik Amerika’nın Uzak, Dağlık Bölgelerinde Hala Görülebilen Bir Uygulamadır.11 Örneğin Doğu Avrupa’da Çingenelerin Evlenmeden Üç-Dört Yıl Önce, Dokuz Yaşında Çocuklarını Nişanladıkları Bilinmektedir.

    Hz.Aişe’nin Ölüm Tarihi H. 56–59, Ölüm Yaşı 65–67 Arasında Değişmektedir. Hz.Aişe’nin Doğumu, Hz.Peygamber’le Evliliğini Dokuz Yaş Olarak Kabul Edenlere Göre Bi’setten Dört Yıl Sonra, Evliliğini 17–18 Kabul Edenlere Göre İse Bi’setten Öncedir. Oyun Oynamaktan Çok Zevk Alan, Genç Bir Kız Olduğu Sonucunu Çıkarabiliriz. Kaldı Ki, Hz.Aişe Hz.Peygamber’le Evlendikten Sonra Da Kız Arkadaşları  Ve Oyuncakları  İle Oynamaya Devam Etmiştir. Hz.Aişe’nin Oyundan Zevk Aldığını Bilen Hz.Peygamber Daha Sonraki Dönemlerde De Hz.Aişe İle Beraber Koşu Yapacak Ve Mescid-İ Nebevi’de Savaş Oyunu Oynardı.

    Hz.Peygamber’i Eleştirmek İsteyenler, Bilhassa Hz.Aişe’nin Evlenme Yaşını Gündeme Getirerek, O’nun Çocuk Yaşta Bir Kızla Evlendiğini, Hatta “Oyun Çocuğu” İle Evlenecek Kadar Kadınlara Düşkün Olduğu Şeklinde İddialar İleri Sürmüşlerdir.

    - Şayet Hz.Peygamber’in Hz.Aişe İle Olan Evliliği De Örfe Aykırı Olsaydı, Başta Hz.Peygamber’in En Azılı Düşmanları Olmak Üzere, Toplum Bu Evliliği Onamadığını Açıkça Belli Ederdi. Ancak Hz.Aişe’nin Evliliğinde Kötülenecek Ya Da İtham Edilecek Bir Yön Olmadığı İçin Toplum, Bu Evliliğe Herhangi Bir Tepki Göstermemiştir.

    - Bir Diğer Delili İse, Hz.Peygamber’in  Evlendiği Hz.Aişe’yi Hem Eğitmiş, Hem De İslami Bilgilerle Yetiştirmiş Olmasıdır. Çünkü Hz.Peygamber’in Diğer Hanımları Yaş Ve Zekâ Bakımından Hz.Aişe İle Kıyaslanamazdı. Diğer Hanımlar Daha Önce Birkaç Evlilik Deneyimi Geçirmiş, Çocuk Sahibi Olmuş Ve Zihinsel Anlamda Önemli Meşguliyetleri Bulunuyordu

    - Buna Göre Hz.Aişe Hz.Peygamber’le Nişanlanmadan Önce Mut’im B. Adiy’in Oğlu Cübeyr İle Nişanlı İdi. Mut’im’in Ailesi Müslüman Olan Ebû Bekr’in Kızını Oğluna Almaktan Vazgeçince Ebû Bekr Kızını Hz.Peygamber’e Nikâhladı.  Bu Konuda “Hz.Peygamber Hz.Aişe’yi Nikâhladığında Altı Yaşındaysa Nübüvvetten Dört Yıl Sonra Doğmuş Olmalıdır. Daha İlk Günlerde Müslüman Olmuş Ebû Bekr’in, Putperest Bir Aileye Kızını Gelin Vermek Üzere Anlaşmış Olması, Bu Şartlar Altında Nasıl Mümkün Olur? Anlaşılan Odur Ki Hz.Aişe, Ebû Bekr’in Müslüman Oluşundan Epey Önce, Putperest Bir Aile Tarafından İstenmiş Ve Babası Da Bunu Kabul Etmiştir. Eğer Bu İstek, Ebû Bekr’in Müslümanlığı Kabulünden Sonra Olsaydı, Peygamber Dostu Bir Ebû Bekr, Kızını Putperest Bir Aileye Asla Vermeye Kalkmazdı. O Halde Hz.Aişe, Müslümanlığın Zuhurundan Önce Doğmuş Ve Hatta O Sıralarda, Bir Aile Tarafından Gelin Edilmek Üzere İstenecek Duruma Gelmişti. Bu da Evlilik Yaşına Uygun Olduğunu Gösterir!

    Hz.Aişe’nin İslam’ın Zuhurundan En Az Beş-Altı Yıl Önce Doğmuş Olduğunu Kabul Etmek Gerekir. Buna Göre De, Hz.Aişe’nin Peygamber Tarafından İstendiği Sırada En Az 14–15 Yaşlarında Olması Evliliklerinin de 18-19 Veya 20’li Yaşlarda Olmasını İcap Eder.”

    - Bir Başka Delili De Hz.Esma’nın Ölüm Yaşı Ve Tarihidir. Hz.Esma H. 73 Senesinde Oğlu Abdullah Öldürüldükten Birkaç Gün Sonra Mekke’de 100 Yaşında Vefat Eder. Hz.Esma H. 73 Yılında 100 Yaşında Vefat Etmişse, Hicret’te 27–28 Yaşında; Hz.Esma’dan On Yaş Küçük Olan Hz.Aişe De Hicret’te 17 Yaşında Olmalıdır. Hz.Peygamber’le De Hicret’ten 1-2 Yıl Sonra Evlendiğine Göre, Hz.Aişe’nin Evlendiğinde Yaklaşık 18 Yaşında Olduğu  Aklın Mantığın Ve İlmin Gereğidir..

    - Mevlana Şibli Hz.Aişe’nin, “Ben Mekke’de Oynayan Bir Çocuk İken, “Onların Vadeleri, Kıyamettir. Kıyamet Ne Dehşetli, Ne Acıdır.”58 Ayeti İndi. Bakara Ve Nisa Sureleri, Ben Peygamber’in Yanında İken Nazil Oldu.” Sözünden Yola Çıkarak, Kamer Suresi’nin Mekke’de Nübüvvetin Dördüncü Yılında Nazil Olduğunu Ve Hz.Aişe’nin O Dönemin Olaylarını Tafsilatıyla Bildiğine Ve Kavradığına Göre O Zamanlarda Yaklaşık Sekiz-Dokuz Yaşlarında, Medine’ye Hicret Esnasında İse 17-18 Yaşında Olmasının Daha Makul Olduğunu Söyler.

    - Şibli’nin Bir Başka Dayanağı İse Şudur: Hz. Hatice R.A Vefat Ettiği Zaman Hz.Peygamber’e Evi İdare Edecek Ve Çocuklara Bakacak Biri Lazımdı. Sevde Yaşlı, Kımıldayamayacak Kadar Da Rahatsız Ve Hizmete Muhtaç Bir Kadındı. Hz.Peygamber’in Evini İdare Edecek Genç Ve Dinç Birine İhtiyacı Vardı. Bunun İçin De O, Bu Niteliklere Sahip 18 Yaşlarında Olan Hz.Aişe İle Evlendi.

    - Bu Görüşü Savunanlardan Rıza Savaş Da Konuya Habeşistan’a Hicret Açısından Yaklaşarak Şunları Söyler: Hz.Aişe, “Benim Aklım Kesti Keseli Anne-Babamı Dindar Olarak Gördüm. Peygamber Hemen Her Gün Sabah Akşam Vakitlerinde Bize Uğrardı. Müslümanlar Sıkıştırılınca Ebû Bekr De Habeşistan’a Hicret İçin Yola Çıktı.” Rivayeti, Mekke Dönemi Ebû Bekr Ailesinin Habeşistan’a Hicret Öncesini Anlatmaktadır. Eğer Hz.Aişe’nin Hicret Esnasında 8-9 Yaşında Olduğu Kabul Edilirse, Habeşistan’a Hicret Esnasında Daha Doğmamış Olması Gerekir. Bu Olayı Anlattığına Göre, Hz.Aişe’nin Habeşistan Hicretinden Önce Doğmuş Olması Gerekir. Bu Da Hz.Aişe’nin Hz.Peygamber’le Evlenme Yaşının Dokuz Değil, Daha Büyük 18-19 Olduğu Anlamına Gelir.

    - Aynı Şekilde Rıza Savaş, Bir Başka Konuyla İddiasını Güçlendirmek İster. Buna Göre, Hz.Aişe Ve Abdurrahman, Ebû Bekr’in Ümmü Rûmân’dan Olan Çocuklarıdır. Abdurrahman, Bedir Savaşı’nda Müşrik Saflarında Savaşa Katıldığında 20 Yaşlarındadır. Hicret Sırasında Hz.Aişe Sekiz Yaşında Kabul Edilirse, Abdurrahman’la Aralarındaki Yaş Farkı 10 Gibi Olur. Aksini İfade Eden Bir Delil Olmadığına Göre Anne- Baba Bir Olan Bu İki Kardeş Arasındaki Yaş Farkının Bir İki Gibi Olur, Hz.Aişe’nin Hz.Peygamber’le Evlendiğinde 18 Yaşında OlmasıNın Daha Doğru Olduğunu Kabul Eder.

    SONUÇ

    Toplumun Temelini Oluşturan Ailenin Oluşumunda Evlenme Biçimleri, EvlenMe Yaşı, Aile Üyelerinin Görevleri Gibi İlişkiler Bir Kültürden Diğerine, Hatta Aynı Toplumun Tabakaları Arasında Bile Farklılık Gösterebilmektedir. Her Toplumun Aile İle İlgili Örf Ve Adetleri, Kendi Kültürel Yapısı Doğrultusunda Oluşmuştur. Bu Gerçekten Hareketle Hz.Peygamber’in Yaşadığı Arap Toplumunun Da Kendine Özgü Evlenme Şekli, Gelenek, Görenek, Örf Ve Adetleri Bulunmaktadır.

    Tarihi Olayları İnceleyen Kişinin Bir Yargıç Gibi Hareket Etmesi Doğru Değildir. Hz.Aişe’nin Evlilik Yaşı İçin Kesin Bir Rakam Vermekten Ziyade, Bu Evliliğin Yaşının Uygun Olduğu Matematik İlmiyle İspat Edilmiştir Ve O Toplumun Evlilik Kültürüne Ters Değildir.

    Şayet Hz.Aişe’nin Evlenme Yaşı Arap Toplumunun Gelenek, Görenek Ve Örfüne Aykırı Olsaydı, Medine’de Yahudi Ve Münafıklar Başta Olmak Üzere Hz.Peygamber, En Azılı Düşmanları Tarafından Ağır Bir Şekilde Eleştirilirdi. Nitekim Hz.Peygamber’in Zeyneb İle Evliliği, Kıblenin Değiştirilmesi Ve Abdullah B. Cahş’ın Komutanlık Ettiği Nahle Seriyyesi’nde Yasak Aylarda Kan Dökülmesi Gibi Olaylar Mekkeli Müşriklerin Ve Yahudilerin Hz.Peygamberi Ve Arkadaşlarını Ağır Bir Şekilde Eleştirmelerine Neden Olmuştur. Her Hareket Ve Davranışları Muarızlarınca Takip Edilen Hz.Peygamber Ve Müslümanlar O Toplumun Örfüne Aykırı Hareket Ettikleri Zaman Eleştiri İle Karşılaşmışlardır.

    Buradan, Hz Aişe’nin Evlenme Yaşının O Toplumun Kabullendiği Bir Uygulama Olduğu Sonucuna Varılır Geçmişe Ait Olayları, Şartların Ve Kaynakların Elverdiği Ölçüde Doğru Anlamak Ve Gerçeğe Ulaşmak İçin Geçmişi, Şimdiki Zamanın Değer Yargılarıyla Ve Ölçüleriyle Değerlendirmek Doğru Değildir.



      Forum Saati Çarş. Mayıs 15 2024, 03:58